2014-03-23

Paddy McGuigan gogoan

Iñaki Azkunaren eta Adolfo Suarezen panegirikoez nazka-nazka eginda, iragan den astean hil zen Paddy McGuigan ekarri nahi dut lerrootara. Belfasten sortua, musikari hau Irlandako abesti abertzale ospetsu zenbaiten egilea dugu. Aspaldi handian egon nintzen ni Irlandan, eta han ikasi nuen Paddy McGuigan-en The Boys of the Old Brigade kanta, oraindik ere aditzen dudalarik hunkitzen nauen kanta zaharra...




Ai, aita, zergatik zaude horren triste
Aberri Egunaren goiz eder honetan
Irlandar guztiok gure sorterriaz
pozik eta harro gaudelarik?
Oi, seme, oroitzapen tristeak datozkit gogora,
aspaldi handiko egunak,
orduan, zu bezalako mutiko bat nintzela,
IRAn sartu nintzelarik.


Non dira nirekin aritu ziren burkideak
Historia idatzi genuenean?
Ai, ene, nola gogoratzen ditudan
Brigada zaharreko mutilak!

Muinoetatik eta etxaldeetatik armak hartzeko deiari
denek ala denek erantzun zioten
haranetatik gizon gazte ausartak etorri ziren
Irlandaren deiari jarraiki
Urte anitz iragan arren, erronkari heldu genion,
Brigada zaharrak eta baita nik ere
eta batzuk nire ondoan hil ziren
Irlanda aske izan zedin

(Leloa)

Horregatik da, ene seme
egiten dudala hasperen Aberri Egun goiz honetan
Gogoan ditudalako ene burkide guztiak
antzinako egun horietan galduak
Gogoratzen naiz haranetan borrokatu ziren kideekin
fusilak eta granadak eskuetan hartuta
Zeruan beude
Brigada Zaharreko burkideak

No comments: