Carabinieri horiek
harrituta gelditu ziren Andrea Contin apaizaren etxea arakatu
zutenean: bibradoreak, zartailuak, kateak, emakume-lentzeria lizuna,
baita emakume bota txuri berezi bat ere, takoi altukoa. Apaiz baten etxeak baino, sex shopa zirudien. Ustegabea are handiagoa izan zen Paduako
komisaldegian Andrea Contin apaizaren etxetik hartutako bideoak ikusi
zituztelarik: aita-santu izenak zituzten bideoak izanik ere —Joan
Paulus II, Benedictus XVI eta beste— etxean egindako pornoa zen.
Italiako Fiskaltzak publiko egin duen auzibidearen atalean agertzen
diren zehaztasunak, likits eta lohiak, agerikoak dira.
On Andrea apaizari sexu-jokoak eta pornoa ez ezik, luxua ere gustatzen zitzaion, jatetxe
on garestietako oturuntzak, eta Cap d’Agde-era joatea noizean
behin. Cap d’Agde-k, Marseillatik hurbil dagoen turismo-gune
handiak, ospe handia du: alde batetik, hondartza nudistak direla zio;
bestetik, bikote-trukaketa klubak direla kausa.
Apaiza Jaguar gorri batean
joaten zen horietara, ederki lagunduta, eta bikote-trukaketa
horietan, sexu jolas moduan, hirugarren pertsona batekin sexu
harremanak izatean Andrea Continek apaiza zela ezkutatzen zuen
—horrek piz lezakeen morboa profitatu gabe— eta abokatutzat
jotzen zuen bere burua. Paduara itzulita, Jaguar gorria bere gurasoen
etxean ezkutatzen zuen; San Lazaro parrokiako eliztarrek ez zuten
zertan jakin Jaguar gorri bat bazuela, nekez azal zitekeena kontuan
hartuta apaiz baten soldata 1.050 eurokoa baino ez dela.
“Erregeak ez du zaldi
ainitzen jabe izan beharko (Deuteronomioa, 17 16,(...) Ez du emazte
ainitz ukanen, haren bihotza desbidera ez dadin, ez du metatuko urre
eta zilar. (Deuteronomioa 17, 17) Bistan da, erregeek agian ez, baina
apaizek bai.
Ni duela sei urte Paduan
egon nintzen, Pisatik Veneziarako bidean, San Antonio eliz ederra
ikusteko geldialdi labur bat eginda, gabonetan. Aurtengo gabonetan
hitzetik hortzera ibili den auzia San Lazaroko apaizarena izan da.
Nik ez nuen ikusi apaiz horren San Lazaro eliza ikusi —San Lazaro
berriro ere berpiztuko balitz, bere parrokiako apaizaren balentriak
ikusita lotsaren lotsaz hilko litzateke berriz— , baina apaiz hau
ez da sexu-jokoetan ibili den apaiz bakarra: Andrea Continek berak
grabatutako —eta gero aita-santu izenez etiketatu— bideo porno
zenbaitetan agertzen Carbonara di Rovolon elizako parrokoa, Roberto
Cavazzana. Apaiz hau, gaztea eta itxura onekoa —George Clooney-ren
antzekoa, omen— eliztarrek biziki maite zuten, batez ere,
emakumeek.
Bideoak ikusita, Andrea
Contin apaizak Roberto Cavazzana apaizarekin amorante batzuk
partekatu omen zituen... Emakume horietako batek egindako salaketari
esker zabaldu da auzia; lehenago, Paduako eliz-agintarienaga jo baina
ez zioten kasu handirik egin, eta horregatik jo zuen
Carabinieri-engana; “Emakumeak goiz eta arratsaldez ibiltzen ziren
apaizarekin” salatzaileak esan zuenaren arabera... 15 emakume
prostituziora bultzatzeagatik akusatua izan daiteke... eta badira
zonaldeko beste bi apaiz ere ikerketapean daudenak.
Paduako eskandaluaz eta
beste hainbat auzitaz galdetuta, Conferenza Episcopale Italianako
idazkari nagusia den Nunzio Galantinok aitortu zuen “apaiz
zenbaiten jokaeragatik sufrimendua eta lotsa bazela, baina Eliza ez
dutela ordezkatzen”
Diskurtso kanonikoa
baliatzen dute berez delituak direnak zuritzeko. Izan ere, on Andrea
Continek onartu ditu harremanak izatea emakume batzuekin,
bederatzirekin bai; salaketa jarri zion emakumearekin urteak eta
urteak oheratu dela ere onartu du, emakume hori jo izana edo beste
gizon batzuekin harremanak izatera behartu izana ukatu duen arren.
Emakumeak salatu duenez, “apaiz horrekiko harremana zaila zen,
berak zeuzkan gustu sexual bereziengatik”.
Apaiz horiek ez badira
Elizaren ordezkari, zergatik bidali ditu kanpora, leku seguru eta
ezezagun batera eskandalua baretu arte? Hori ez al da balizko
delitugile bati ihes egiten laguntzea eta aterpea ematea? Apaiz
horiek hainbeste “bekatu” eginda, Elizak deskumika ditzala; gero,
utz ditzatela justizia arruntaren esku. Izan ere, Italiako Fiskaltzak
egotzitako delituak ez dira nolanahikoak: etxeko indarkeria, dirua
bidagabe erabiltzea eta prostituzioa eragitea.
Zelibatuaren arau zahar
hori eutsiezina eta sotengaezina da, eta ederki iruditzen zait edonor
nahi duenarekin oheratzea, apaiza, moja, apezpikua, gotzain edo aita
santua izanik ere... abusatzen ez duen bitartean. Badira kasu ezagun
asko: apaiza batzuek harreman normalizatua daramate eta
seme-alabak dituzte euren emazteekin. Ez berdin litzaidale apaiz batek gizon batekin
ibiliko balitz, besteak ere nahi badu... hor dago gakoa.
Duela urte batzuk
idatzitako Deabruen habian banioenez, Eliza Katolikoaren barruko
ustel usain jasan ezinak ez du etenik, artaldea zaindu beharrean
arkumeez abusatu dituzten artzainak. Izan ere, Andrea
Contin eta Roberto
Cavazzana apaizak ez dira salbuespenak... Paduan eta Erroman,
Bostonen eta Dublinen, eta
badakigu Euskal Herria ez dela salbuespena...
Aspaldi sortu zuten Erroman esaera bat: Si
non caste, saltem caute: Ezin
bazara izan kasto, zuhur jokatu. On
Andrearen oturuntzek, orgiek, bideoek eta Jaguar gorriak agerian
uzten dute: ez kasto, ez zuhur.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment