2015-05-28

Nik ugaztunak ikusten ditut -Jesús Lizano in memoriam-

Gaurko Berria-n irakurri dut ohar ezin laburrago batean biziki miresten dudan poeta bat, Jesús Lizano, hil berri dela. Ez da lehenbiziko aldia blog honetan bertan haren poema bat jartzen dudana, euskaraz emana. Eta gaur ere ez da egun txarra haren beste poema bat euskaraz —eta euskarari— emateko, oso egokia hauteskunde ondorengo giro honetan boterea galtzear duten diputatu eta politikari hantuste batzuei zer diren gogorarazteko: ugaztunak baino ez.

Ugaztunak

Nik ugaztunak ikusten ditut
oso izen arraroak dituzten ugaztunak
Ahaztu zaie ugaztun direla
Eta sinetsi dute zera direla, apezpiku, iturgin,
esne-saltzaile, diputatu. Diputatu?
Nik ugaztunak ikusten ditut.
Polizia, mediku, atezain,
irakasle, jostun, kantautore.
Kantautore?
Nik ugaztunak ikusten ditut.

Alkate, zerbitzari, bulegari, aparejadore
Aparejadore!
Ugaztun batek nola sinetsi dezake aparejadore denik
Kide, bai horixe! Kide direla  sinetsi dute
Komite Zentraleko kide, Medikuen Elkargoko kide…
akademiako kide, errege, koronel.
Nik ugaztunak ikusten ditut

Aktoresa, puta, neskame, idazkari,
zuzendari, lesbiana, haurtzain…
Egiatan, nik ugaztunak ikusten ditut.
Inork ez du ugaztunik ikusten
inork ez du gogoratzen, antza, ugaztuna dela .
Ni ote naiz azken ugaztuna?
Demokrata, komunista, xakelari,
kazetari, soldadu, nekazari.
Nik ugaztunak ikusten ditut.
Markesa, exekutibo, bazkide,
italiar, ingeles, katalan.
Katalan?
Nik ugaztunak ikusten ditut
Kristau, musulman, kopto,
ikuskari, teknikari, beneditar,
enpresari, kutxazain, kosmonauta…
Nik ugaztunak ikusten ditut.

No comments: