2009-02-13

Kamishibai

Gaur zortzi Kamishibai ikastaro bat eman behar dut Donostian, Galtzagorri Elkarteak antolatua. Urteak daramatzat Kamishibai kontuekin eta, harrigarria zaidan arren, orain arte ez dut deus ere argitaratu blog honetan Kamishibaiaren inguruan. Kamishibaia ipuinak kontatzeko Japoniako teknika bat da. Nik lan egiten dudan tokian, Euskararen Irakaskuntzarako Baliabide Zentroan, hiru urtez jarrian eman ditut horrelako ikastaroak ; EIBZren webgunean horren gaineko informazioa duzue. Gainera, irakasleak trebatzeko prestakuntza planean kamishibai ikastaro berrituak aurreikusita daude hurrengo urteari begira.

Kamishibaia ikastaroak emateaz gain, jende aurren kontatzen Ezkabaren magalean hasi nintzen, Berriozarren; gero Ezkabatik Euskal Herriko hainbat lekutara joan naiz: Zizur, Zalduondo, Gasteiz, Tutera, Arrasate, Oñati... Azken saioa, pasa den asteazkenean, Abadiñon eman nuen; eta, zinez, gustura izan ginen denok! Oro har, oso gustagarriak dira kamishibaiak, umeentzat ez ezik, helduentzat ere.

Antza, jende kopuru politak eman du izena Donostiako ikastaroan eta, honezkero, izena emateko epea bukatu da. Mezu hau ez da, beraz, inor animatzeko apunta dadin. Nolanahi den ere, Ezkaba mendiaren inguruan bizi zaretenok jakin ezazue UEUk antolatuko duela Iruñean kamishibaiari buruzko udako ikastaro bat, uztaileko hirugarren astean. Izan ere, iaz, Eibarko Markeskoan beste ikastaro bat eman nuen eta, antza, gustura gelditu zirenez, aurten Iruñean berriz egiteko proposamena egin didate.

Beraz, Donostiako ikastaroaren berri berandu izan duena ez dadila kezka, zeren izanen du, izanen duenez, aukera gehiagorik. Jakin-minak jotako irakurleak jo dezala Iraganaren Bidea izeneko nire blogera: irakurgai batzuk izateaz landara, bideo batzuk ere ikusgai daude. Ez dut hemen errepikatuko berriro jadanik argitaratua dagoena.


No comments: