2007-11-11

Zergatik ez haiz isiltzen?

Eta borbondarrak zergatik hitz egin zion hiketan Venezuelako presidenteari Txileko bilkuran? Hori al da herri subirano bateko presidenteari hitz egiteko era? Argi dago ezetz. Borbondarraren jarrerak ekarri dit gogora eskolako patioko hika-mika batean harroputz batek har lezakeen jarrera: "Ez zarete isilduko? Pues... banoa!"
Gertatutakoa kontatzerakoan espainolak hasi dira istorioa manipulatzen... El Mundoren bertsioa mundiala da!

Ez naiz harritzen Venezualo kongresuko kide batek esatea: “Ahaztu zaie burujabe garela eta kolonia bat bagina bezala tratatu gaituzte”. Hor dago koxka! Agi danez, Chavez-en aldekoa naiz, eta Bush guztien gainetik aritzen den gizon duina iruditzen zait, ausarta eta mingainean herdoilik ez duena.

Chavez-en erantzuna oso ona izan zen: "Hi ez haiz nor niri isiltzen agintzeko. Eta Aznar espainola izan daiteke, baina faxista da." Gero, Jose Gervasio Artigas uruguaitarraren aipua bota zuen: "Egiak lagun, ez beldurrik, ez irainik." Oso erantzun neurtua, izan ere, José Artigas Espainiaren aurka borrokatu zen eta Uruguairen heroi nazionala da, Uruguairen independentziaren aita.

Besteak beste, esaldi gogoangarri hau bota zuen Artigas-ek: "Ni ez nago salgai, eta nire ahalegin ororen saria gure Aberria Espainiatik aske ikustea izanen da."

Baina itzul gaitezen atzoko hika-mikaren harira. Atentzioa eman dit Espainiako komunikabideek batez ere espainiarren hitzak jarri dizkigutela behin eta berriz, eta ez Chavezeneak edo Daniel Ortegarenak... Zeren ez da azpimarratu. baina borbondarra joan zen Nikaraguako Daniel Ortega kritikatzen ari zenean enpresa espainiarren jokabidea Nikaraguan; orduan, borbondarraren odol urdinak irakin zuen eta han galdu zuen pazientzia, nazioarte mailan erridikulua geldituz.

Espainiako komunikabideek emanen dute matraka egunotan Borbondarraren jarrera harroputza zuritzeko... Nik Venezuelako Gobernuaren bertsioa Interneten gozatu dut.

Nolanahi den ere, ene ustez oso adierazgarria izan zen ze argudio pobreak erabili zituen Zapatero-k “Ni ez nago Aznarren ideietatik gertu baina espainiarrek hautatu zuten eta harekiko errespetua esijitzen dut.” Arranopola! Hitler ere hauteskundeen bidez heldu zen boterea eskuratzera. Eta Juan Carlos Borboikoa ez da heldu errege izatera hauteskundeen bidez prezisamante, baizik Franco-k koroa jarri ziolako, "den-dena lotu baino lotuago utzita".

Ameriketako agintariak ez bezala, Juan Carlos heldu da erregetzara sehaska jakin batean jaio zelako, eta ez hauteskundeen bidez... Detaile txiki hori “ahaztu” zitzaion Zapaterori. Zapateroren jarrera guztiz chauvinista izan zen; Aznar espainola denez, nik defendituko dut; orduan berdin defendituko du Franco, Mola, Torquemana eta nahi duzun hiltzailerik porrokatuena –baldin eta espainola bada, jakina...-

Gainera, nahiz eta Zapatero Aznarren alde agertu, PP-koek berdin-berdin eman diote egurra: "Zapatero oxigena a Chávez" esan dute, eta errua ere bota diote diskurtsoa gaizki prestatu omen zuela-eta, hortaz, suertatu omen zela iskanbila.

Gaur, lagun batek Ameriketatik ekarritako kapela berezi hau jantzi dut...





No comments: